Köszöntő

IMGP8273

Kedves Szülők, Gyerekek!

Az óvoda épülete Józsefváros történelmi nevezetességű épületei között, a Palota negyedben található, a Blaha Lujza tértől nem messze, a Molnár Ferenc Magyar- Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolával közös épületben, de önálló kialakítással és vezetéssel.

120 gyermeknek tudunk ellátást biztosítani 5 gyermekcsoportban, melyek környezeti blokkjainkhoz illeszkedően dekoráltak, és a témafeldolgozásoknak megfelelően változnak év közben. Minden csoportszobához külön mosdó- és öltözőhelyiség tartozik, tornaszobával, fejlesztő és kézműves foglalkoztatókkal rendelkezünk. Szabványoknak megfeleltetett, jól felszerelt udvarok, és 150 m2-es terasz biztosítja levegőzésünk és mozgásunk szabadtéri feltételeit. A nevelőtestületünk által készített Nevelés Komplex Esztétikai, Művészeti hatásokkal (NEKEM) pedagógiai programunkat az óvodavezető jóváhagyását követően 2013. szeptember 1-től módosítva vezettük be.

Azoknak a gyerekeknek ajánljuk óvodánkat, akik szüleik nélkül sem idegenkednek a tömegközlekedéstől, a gyakori épületen kívüli programoktól, és az életkorok szerinti csoportba osztástól.

Programunk lényege:

  • A komplex esztétikai nevelés a családi nevelésre épülve a gyermekközpontú óvodai nevelés kibővítését tartja fő feladatának. Fontosnak tartjuk a pedagógus modell szerepét, aki igényességével, viselkedéskultúrájával, magatartásával, ötletgazdagságával, és a tehetséggondozás területein szerzett tapasztalatával példaként áll a gyermekek előtt.
  • Mindennapjaink meghatározója a környezet tevékeny megismerése, az ott szerzett élmények, ismeretek játékba ágyazott közös feldolgozása. A témákat projektekben dolgozzuk fel, melyek a szocializációs kapcsolatokra gyakorolt pozitív hatásokon kívül lehetőséget adnak az egyéni felzárkóztató és tehetséggondozó  nevelőmunkára, a gyermekek kommunikációs, anyanyelvi kultúrájának fejlesztésére is. Az integrációs pedagógiai program sajátos tennivalója önálló fejezetként jelenik meg pedagógiai programunkban, melynek megvalósításában számítunk a szülők partneri együttműködésére.
  • A külső világ tevékeny megismerésén belül a környezeti nevelés intézményünkben kettős funkciót tölt be:
    • Segítségével felismertetjük a környezeti értékeket, a szelektív hulladékgyűjtés és környezetvédelemmel kapcsolatos tennivalók fontosságát valós gyakorlatokon keresztül, ugyanakkor
    • Biztosítjuk esztétikai-művészeti nevelésünk élményhátterét, a közvetlenül, érzékszervekkel történő megismerést, amely alapja, hogy a gyermek nem csak, mint befogadó, hanem, mint alkotó is fejlődhet.

    Alapszolgáltatások:

    • Óvodai nevelés, mely magában foglalja a teljes óvodai életet, az eltérő fejlődési ütem figyelembevétele mellett;
    • Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése, intézményi kijelölést tartalmazó szakértői papírral;
    • Óvodai intézményi közétkeztetés biztosítása térítéssel;
    • Gyermekvédelem;
    • Egyéni fejlesztés, felzárkóztatás, tehetséggondozás óvodapedagógusaink segítségével;
    • Logopédia és gyermekpszichológia a Pedagógiai Szakszolgálat szakembereinek segítségével;

     Alapszolgáltatáson túli ingyenesen működő fakultációs programok:

    • Tesz-vesz napok napirendbe építve,
    • Partnernapok szülőknek
    • Hagyományőrzés
    • Kézművesség, munkadélutánok gyerekeknek szüleikkel
    • Játékos kerületben szervezett sport-és ügyességi versenyek
    • Református/katolikus hittan

    Szülői támogatással szervezett szolgáltatások:

    • Élményszerző kirándulások,
    • Bérletes színházi előadások, egyéb kulturális programok látogatása
    • Előadók vendégszereplése az óvoda területén
    • gyümölcsnapok
    • Luca napi vásár
    • Palota-nap az óvodában (gyermeknap)
    • Játékos angol nyelv (Teddy könyv szerint)

The condition system of the kindergarten:
The kindergarten can be found in the so-called Palace District with some other famous resident buildings of historic sights, near Blaha Lujza Square.
The kindergarten and the Ferenc Molnár Hungarian-English Bilingual Primary School  share the same building, but they have their own self-design and management.
In our institute, we can provide care for 120 children in five groups. The group rooms decorations suit our environment and nature and their style always changes adapting to the different themes we discuss during the term.
Each group room has its own dressing room area and bathroom. The kindergarten has a PE room and a special development room where children can be developed, or do some design works.
A well-equipped, spacious courtyard – matched to EU standards – and a 150-m2 terrace provides possibility for outdoor activities, exercises for the children.
A local educational program created by our teaching staff determines our work.
The head of the kindergarten approved the most recent version of the programme “Complex Education with Aesthetic and Art effects (NEKEM)” to be in use from 1st September 2013.
We recommend our kindergarten for those children who are not afraid of using public transports without their parents, having programs arranged outside the kindergarten and possible group re-organizations at the end of a term adjusted for the different ages of the children.

Our programme:

    • The aim of the complex aesthetic education is to expand the child-centered education based on the family upbringings.
    • We find the role of the teacher very important, who can stand as an example in front of the children with her behaviour, attitude, her ideas and experience in the areas of talent management.
    • Our daily activities are determined by the active experience of our environment. We try to process this knowledge with the children through different games.
    • The themes are processed in projects that have positive effects not only on the social relationships but they give chances to the individuals catching up, developing, talent managing – educational work, the children’s communication, and the development of native culture, as well.
    • The specific educational theme concerning with integration appears as a unique section in our program, and in its execution we count on the parents co-operation.

The active cognition of the external world and the environmental education in our institution has a double function:

    • With its help, we can get to know the environmental values, the selective waste collection, and the environmental protection through real tasks.
    • We provide the aesthetic and artistic experience of our education, the direct cognition with sensory organs, in which the child can develop not only as a receiver but also as a creator.

 Basic Services:

  • Pre-school education, which includes the entire kindergarten life, considering the different degrees of development of the children;
  • Pre-school education of children with special needs, including expert papers with institutional designation;
  • Ensuring catering in return of payment;
  • Child Protection;
  • Personal development, closing up, talent management with the help of our teachers
  • Speech therapy and child psychology with the co-operation of the Pedagogical Services

 Free, optional activities beyond basic services:

  • Tesz-Vesz days
  • Partner days for parents
  • Traditionalism
  • Arts and Crafts, creative afternoons for children and their parents
  • Sports and skill competitions organized in the district
  • Protestant / Catholic Religion Education

Activities with parental support:

  • Trips
  • Visiting theatres and other cultural programs,
  • Guest Artists invited to the kindergarten
  • Fruit Days
  • Luca Day’s market
  • Palace-day in the kindergarten (children’s day)
  • English language teaching playfully (Teddy’s Train books)


logó

Keresés

November 2017
M T W T F S S
« Sep    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930